Taas autotarina (meidän menopeli alkaa vaan jo olla siinä iässä, että sitä pitää ruukata eri tavalla kuin alkuaikoina!). Tilasin viime viikolla ajan korjaamolle perushuoltoon ennen katsastusta. Muutama päivä sitten minulle soitettiin ja kysyttiin osallistumista kyseisen korjaamoketjun asiakasarviointiin, bensatankin hinnalla. Kuulemma autoani haluttaisiin vilkaista nopeasti ennen huoltoa ja heti huollon jälkeen, sekä minun pitäisi arvioida saamani palvelu, maksamani hinta suhteessa laatuun jne. En ehtinyt kieltäytyään, joten tiistaina autoani vilkaistiin toimiston pihalla puolen tunnin ajan. Eilen vein aamulla kärryn huoltoon ja kun olin hakemassa sitä iltapäivällä pois, niin.. kaikki muuten hyvin, mutta auton äänimerkki ei toimi! Näin siis toteaa minulle huoltomies, tiskillä, pankkikorttia antaessani. Mietin kyllä nopeasti, että onkohan tässä joku jekku mukana, mutta sitten olinkin jo oikeasti huolestunut siitä miten katsastukselle käy. Huollossa vaan sanottiin, ettei vikaa ehditty tutkia, ja että äänimerkin toimivuus kyllä testataan katsastuksessa. Kiitos, näkemiin. Korjatkaa itse.

Tämän jälkeen nuori tarkastaja-kundi paljasti totuuden. Hän oli siis yksinkertaisesti poistanut äänimerkin sulakkeen edellisenä päivänä - tarkastaakseen että huoltomies huomaa vian. No vika oli siis huomattu, mutta ei korjattu! Jouduin vielä täyttämään asiakaskyselyn ja antamaan yksityiskohdat miten minua oli kohdeltu tiskillä. Ja sain auton toimivalla äänimerkillä takaisin, ja tankillisen bensaa palkaksi koekaniinina olosta ;)

Näin siis isoveli valvoo, jopa huoltomiehiä. Koskakohan ne tulee pistotarkastamaan minun töitäni ?